یافته های پژوهش
در تعلیم و تربیت و آموزش فراگیران، بحث روش های تدریس یکی از چالش های معلمان محسوب می شود و به کارگیری روش های تدریس متناسب با هر ماده درسی از اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از روش های فعال تدریس از روش هایی است که کمک شایانی به دانش آموزان و معلمان می کند. روش های فعال تدریس روش هایی هستند که فعالیت ذهنی دانش آموز را در زمینه نیازهای عمومی وی برمی انگیزد. در این روش ها علاوه بر فراهم کردن شرایط گوناگون، باید یادگیری را از طریق ترغیب و تحریک دانش آموزان در آنان ایجاد نمود و تمام پیام های تربیتی و آموزشی را متناسب با کانون رغبت و علاقه کودکان منتقل نمود. چرا که اصولا هیچ تغییری در رفتار یادگیرنده رخ نمی دهد، مگر اینکه از میل درونی و رغبت طبیعی آنان سرچشمه گرفته باشد . یکی از روش های یادگیری فعال، استفاده از بازی است. بازی از جمله امکاناتی است که می تواند به منظور آموزش و ایجاد انگیزه در دانش آموزان از آن بهره مند شد. بازی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت و یادگیری در کودکان شناخته شده است، که نقش ها و هنجارهای اجتماعی و نیز مهارت های حل مسئله، مهارت های زبانی و فیزیکی، سازگاری با جامعه و… را به آنان می آموزد .