نقش بازي در يادگيري
بازي ميتواند پشتيباني قوي براي فعاليت باشد كه دانشآموزان را در موقعيتهاي مختلفي قرار داده و به آنها فرصت ميدهد تا با رويدادها آشنا شوند. بازي ميتواند محركي براي يادگيري اجتماعي باشد. مساله مهمي كه وجود دارد ساختمند كردن بازي دانشآموزان توسط معلم است. يعني تا چه اندازه بايد الگوي معمولي در راهنمايي بازي كردن به كودكان ارايه شود كه به طور مشخص براي آشنا كردن آنها با مهارتها و روشهاي ذهني قابل طراحي باشد. وقتي كودك از كودكستان به آمادگي ميرود درجه و ميزان رسميت برنامه زمانبندي شده، آشكارتر و تاكيد بر روي بازي كاهش مييابد و در اين زمان اوضاع و شرايط يادگيري در سطح گسترده انجام ميشود حال آنكه با تدبير ميتوان بازي را هدفمند طراحي كرد تا سرعت يادگيري بالا رود.