صفحه اصلی محتوای آموزشی مشاهده محتوای آموزشی

 
روانخوانی در پایه های دوم و سوم و چهارم

هنگامی که کودکتان به اصول خواندن تسلط می‌یابد، او شروع به توسعه روان خوانی و یا توانایی خود برای راحت  خواندن و بیانی با احساسات می کند. با روان خوانی، خوانندگان جمله ای را بدون گیر کردن روی کلمات خوانده،درحالیکه تمام آنچه را که خوانده‌اند نیز درک کرده اند. اما روان خوانی امری دشوار برای برخی از خوانندگان جوان است.

در پایان کلاس دوم، فرزند شما باید قادر به خواندن با احساسات باشد، توقفی کوتاه مدت، اضافه کردن عطف در جملاتی که در آن علامت سوال و یا علامت تعجب در پایان جمله وجود دارد و حس صدا و احساسات شخصیت‌های داستان را  نیز درک کند.

درکلاس سوم و بالاتر،  روان خوانی همان چیزی است که کمک می کند تا کودکان خواندن و یادگیری را هم زمان با هم انجام دهند. اما دکتر مریلین جگر آدامز، استاد و محقق در دانشگاه براون و نویسنده کتاب “آغاز خواندن”  می گوید: “اکثریت دانش آموزان کلاس چهارم  مهارت در روان خوانی نداشته و باید در مورد هر کلمه فکر کنند”،  به طوری که آنها قادر نیستند هر چه را که می  خوانند درک کنند.

نظر دهید . . .           نظرات کاربران