نحوه پاسخدهي:
|
دانشآموز پاسخ را انتخاب و يا تشريحي مينويسد
|
دانشآموز تكليفي را انجام داده، نتايج را تحليل و دانش توليد ميكند.
|
محتواي ابزار:
|
حاوي سؤالاتي است كه كتاب محور است
|
تكاليف مرتبط با موقعيتهاي زندگي را شامل ميشود.
|
سطح درگيري شناختي:
|
دانش و درك مطلب را بررسي ميكند
|
توانايي استفاده از دانش و مهارت را در موقعيتها نشان ميدهد
|
تهيه و اجراي ابزار:
|
معلم – محور است
|
دانشآموز و معلم محور است
|
اعتبار و عينيت نتايج:
|
به راحتي قابل بررسي است
|
به روشهاي پيچيده نياز دارد
|
مشاهده يادگيري:
|
يادگيري آموختهها و مهارتها به صورت غيرمستقيم استنباط ميشود
|
توانايي استفاده از دانش و مهارتها به طور مستقيم و يا قاطعيت مشخص ميشود
|